|
|
 |
vakantie 2004Lees verder op de nieuwe site: vakantie 2004
| Naam: Marjon de Vries | Onderwerp: vakantie 2004 | Datum: 20-10-2003 |
Volgend jaar juli ga ik voor het eerst naar Noorwegen. Ik wil met een auto door zuid- en midden Noorwegen gaan reizen. Zijn er mensen met tips over steden of plaatsen die ik dan niet mag missen?
Alvast bedankt ! |
| Naam: Viviane | Onderwerp: Teveel tips.... | Datum: 20-10-2003 |
...om op te noemen :-)
Wat is je interesse? Je kan misschien dat even toevoegen aan je vraag want....vanaf de allereerste voetstap op Noorse bodem ga je overdonderd worden van de prachtige natuur.
Je kan hier alle kanten op:
* musea´s bezoeken.
* sportief avontuur,raften,bergklimmen,en nog zoveel meer.
* rustig aan in auto langs prachtige landschappen rijden.Tja,dat kan je doen als je je verplaatst van A naar B )-dus eigenlijk zoveel mogelijk kms rijden en zoveel mogelijk zien van Noorwegen-.
Eigenlijk niet aan te raden want het kan vermoeiend zijn.Afstanden zijn erg groot omdat je hier langs fjord of meer rond moet rijden en dan ook nog eens over berg en dal moet rijden.
Plus dat de snelheid hier max 90km/u bedraagd. En voor iemand die het niet gewoon is om in een "rollercoasterlandschap" te rijden kan dat best te snel zijn.
** Noorwegen heeft 20 nationalparken.
En op onderstaande url kun je meer info vinden:
link
** In Oslo en Bergen en Stavanger zijn veel musea´s te vinden (Natuurl op andere plaatsen ook)
Oslo:
link
link
Bedien je daar in het rechtermenu (Museumsguiden en Severdigheter)
Stavanger:
link
link;V_LANG_ID=0
Bergen:
link;subtabindex=0&SubSubTabIndex=1&tabid=535&subtabid=2
link;bhcp=1
link
Als je meer wilt weten laat je maar weten want ik heb hier teveel urls om hier te plaatsen :-)
Op onze website heb ik ook nog wat andere info over het reizen in en naar Noorwegen.
link
|
| Naam: Henk Nieuwerth | Onderwerp: vakantie 2004 | Datum: 20-10-2003 |
Hallo Marion,
Uit ervaring weet ik dat een tocht via Hemsedal naar het Laerdal zeker de moeite waard is. Zelf al meerdere keren gereden. Het plaatsje Laerdal is zeker het bezoeken waard met z'n houten huizen in verschillende kleuren. En vergeet daar dan ook niet het Salmon-center te bezoeken. Vandaaruit kun je ook een prachtige tocht over de bergen rijden naar het plaatsje Auerland aan de fjord met dezelfde naam. Eventueel kun je terugrijden via de nieuwe Laerdaltunnel met een lengte van schrik niet 24.5 KM. Echt een belevenis.
Groeten en een fijne vakantie in 2004 gewenst,
H. Nieuwerth |
Lees verder op de nieuwe site: vakantie 2004
Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.
|
|