Noorwegen.org
Onroerend goed

Warning: kop(/home/noorwege/www/poll_current_id.inc): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 174

Warning: kop(): Failed opening '/home/noorwege/www/poll_current_id.inc' for inclusion (include_path='.:/opt/ezpublish/php-4.3.11/lib/php') in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 174
Poll - Stem nu!

Warning: file(/home/noorwege/www/currencies.ser): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 190

Warning: implode(): Argument to implode must be an array. in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 190

Forum
noorwegen.org / forum / april 2005 / 4798

werk & woonruimte gezocht in Noorwegen

Lees verder op de nieuwe site: werk & woonruimte gezocht in Noorwegen

Naam: JohnOnderwerp: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 01-01-2005
Hallo allemaal,
Ik ga komende zomer naar Noorwegen verhuizen, waarschijnlijk definitief, en heb dan natuurlijk werk en woonruimte nodig. Heeft iemand tips voor me? In Nederland ben ik docent wiskunde; ik heb ook sociale psychologie gestudeerd (afgerond). Maar zeker het eerste jaar maakt het me niet al te veel uit wat voor werk ik doe. Alle tips en hulp zijn welkom. Je kunt me ook mailen op john

Groeten,
John

Naam: RobertOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 01-01-2005
Kijk eens op deze link. Het is een Duitse pagina van iemand die in Noorwegen woont. Hij bevat vele goede en nuttige tips.
link

Robert

Naam: WendiOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegDatum: 01-01-2005
Waar ga je wonen? Het lijkt me dat een goede docent wiskunde wel werk moet kunnen vinden, mits hij de taal goed genoeg beheerst om de stof uit te kunnen leggen.

Naam: Wim BooneOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 02-01-2005
Wij, gezin uit Oost-souburg willen de ruimte en schone lucht. Daarom zoeken wij een job en een huis in
noorwegen. Voor aanbiedingen en tips mail ons op wjboone.

Naam: RobertOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 02-01-2005
ik zoek een baan in Noorwegen, met name op mijn vakgebied, weg-, en waterbouw. Is over het aanbod hiervan in Noorwegen iets bekend ? Graag jullie reactie !!

Naam: RoyOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 03-01-2005
kijk eens op link

Naam: JohnOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 05-01-2005
Hoi Wendi,
Ik ga (voorlopig) waarschijnlijk wonen in de omgeving van Oslo, met name met het oog op werk. Inderdaad verwacht ik in de toekomst wel te kunnen gaan werken als docent wiskunde, maar het eerste jaar zal mijn Noors daarvoor waarschijnlijk onvoldoende zijn. Dus zoek ik voor de beginperiode iets waarbij taalbeheersing een minder nadrukkelijke rol speelt.

Naam: wendiOnderwerp: Re: JohnDatum: 05-01-2005
Aha. Je hebt misschien gehoord dat Noorwegen nogal slecht scoorde in het PISA-onderzoek, o.a. wat wiskunde betrof. Nederland was aanmerkelijk beter. Vandaar dat ik denk dat je als Nederlands docent wel terecht zou moeten kunnen. En dan hoef je niet eens per sé in de buurt van Oslo te zitten.
Maar de taal beheersen is natuurlijk wel een vereiste.
Succes alvast! Zoek wel een baantje waarbij je de taal moet gebruiken, dat is de enige manier om het snel te leren. Uiteindelijk is het toch het leukst om op je eigen vakgebied te werken. Dat ervaar ik zelf ook (ik werk nu al vier jaar in de gezondheidszorg en wordt daar bestempeld (en betaald) als ongeschoold, en dat na een vierjarige universitaire opleiding. Niet erg bevredigend. Tijd om met mijn eigen vakgebied aan de slag te gaan, vertalen dus).

Naam: ClaireOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 06-01-2005
Noors leer je vrij snel, begrijpen in iedergeval en spreken is een kwestie van durven.
Ik liep vanuit mijn hbo opleiding 3 maandenstage in Noorwegen en de eerste 3 weken kregen we 's ochtends cursus noors door een Noor.
Mij viel het mee, ik kon me vrij snel heel aardig redden.

Naam: sjaak pronkOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 07-01-2005
Ik zou de vraag eens anders willen stellen: hoeveel van de site-bezoekers die in Noorwegen wonen hebben een baan vanuit Nederland kunnen regelen zonder hier naartoe te komen en zonder een interne overplaatsing via een bedrijf?
Ik geloof dat je behoorlijk wat in huis moet hebben om dat voor elkaar te krijgen. Ik wil niet ontmoedigen, maar zij die echt hierheen willen komen hebben volgens mij maar één keus en dat is hierheen komen en op banenjacht gaan. Dit is ook de enige manier om er achter te komen of er mogelijkheden in je beroep zijn. De banen liggen hier ook niet meer voor het opscheppen, zoals al eerder door andere forumleden gezegd is.

Naam: Rob en MargreetOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 08-01-2005
Wij denken er serieus over om te emigreren naar Noorwegen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips? Wij werken graag in logistiek en gezondheidszorg. We proberen via werkgevers te zoeken naar een baan en huisvesting daar. Wie wil zijn kennis en/of ervaring met ons delen?

Naam: MarcelOnderwerp: Re: werk & woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 05-04-2005
Rob en Margreet en ook anderen,

op dit forum kom ik nogal eens een groot enthousiasme tegen om te verhuizen naar Noorwegen. Ik kan me daarbij wel iets voorstellen. Het is een prachtig land met een aantal voordelen tov wonen in Nederland. Toch wil ik een kritische kanttekening plaatsen. Voor mijn werk moet ik ook buiten de zomerperiode wel eens naar Noorwegen ( Stavanger)Wat mij dan zwaarvalt zijn de korte dagen, en het mindere weer. In Nederland hebben we vakk vroeg in het jaar al eens een voorjaarsachtige dag, en ook laat in de herfst wil het hier nog wel eens mooi weer wezen. Dit is in Noorwegen beslist anders. Ik weet dat het daar ook mooi weer kan wezen, maar over het algemeen toch minder dan hier. Ik kan ontzettend genieten van de voorjaars,zomer en herfstmaanden in Nederland. Dat zou ik in Noorwegen erg missen.

Naam: SprenkelsOnderwerp: Werk & Woonruimte gezocht in NoorwegenDatum: 14-04-2005
Beste Lezers,

Ook wij hebben e.e.a. in de week gezet... Veelal via .
Nu is het afwachten?! Wellicht zijn er nog mogelijkheden te benutten via andere wegen? Zijn jullie bedrijven bekend die vanuit Nederland veel zaken doen in Noorwegen, of dat willen? Iemand suggesties? Wij willen met zijn tienen! In de leeftijd van (nog) 62 tot (bijna) 2!! Alles is welkom! Alvast heel hartelijk dank!

Porsche/Ferrari monteur; Zelfstandig Tegelzetter; en directrice van Global Justice Group -zie voor kwalificaties; link allen in de leeftijd van 34 tot en met 36)

Lees verder op de nieuwe site: werk & woonruimte gezocht in Noorwegen

Dit forum is afgesloten.

Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.

Copyright © 2005 Noorwegen.org