|
|
 |
vissen in/bij bodoLees verder op de nieuwe site: vissen in/bij bodo
| Naam: Danker | Onderwerp: vissen in/bij bodo | Datum: 26-02-2005 |
wie heeft er ervaring mee?? weet iemand een goede slaapplaats voor 1 week inc boot, of weet iemand of er in bodo makklijk op een visboot gestapt kan worden, en voor wat voor prijs ongeveer??
is de eerste keer dat we daar naar toe gaan en weten nog niet veel, daarom hulp gevraagd |
| Naam: Krijn | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 28-02-2005 |
| Ik heb al verschillende keren bij de Saltstraumen staan vissen en iedere keer enkele koolvissen gevangen tussen de 500 gram en 1 kg. De vangsten vonden iedere keer plaats op doodtij. Ik viste met een stalen pilcker van 300 gram en gooide zover mogelijk. Let op dat je lijn het gewicht kan hebben met een vis eraan. Oude lijnen vervangen. Zodra het water gaat stromen in er vanaf de kant weinig eer te behalen omdat de pilcker niet on het water kan zakken hij blijft gewoon drijven door de snelheid. Probeer op een camping ( er zijn er rond de brug een stuk of vier ) met een boot mee te gaan dan kun je langer vissen en op verschillende plaatsen. Omdat het voor onervaren mensen in zo'n stroomversnelling onverantwoord varen is worden zover ik weet geen boten verhuurd maar moet je mee met een boot waar meer mensen op zitten. Veel vis plezier daar. |
| Naam: wouter | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 28-02-2005 |
kijk eens op link
en lees o.a. de reisverhalen/vangstberichten noorwegen eens... bij bodo hebben wij zelf niet gevist, omdat we onderweg waren naar de lofoten. hebben daar wel staan kijken, en inderdaad als het hard stroomt zal het niet veel zijn in de saltstraumen! maar dan zijn er nog meer dan genoeg mogelijkheden verder langs de kust! |
| Naam: Danker | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 01-03-2005 |
bedankt alvast voor de tips!
als er nog mensen zijn die een goede overnachtings plaats weten voor 1 week inc boot houden wij ons aan bevolen.
weet iemand trouwens wat er beter is voor het vissen, Bodo of Tromso?? |
| Naam: joost | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 01-03-2005 |
Hallo Dankar eerst even een paar vragen
voor ik iets nuttigs kan zeggen over deze vistocht.1 hoe gaan jullie ??vliegen of met de auto als je gaat vliegen is het wel te doen er zijn in Bodø 2 campings de Bonasjøen n.a.f camping vlak bij het vliegveld en aan de kust.Voor meer in formatie kijk op web site link camp sites bodø.no Of kijk ook naar camping 2 de k.n.a. Geitenvagen camping .Als jullie met auto gaan is dit dus 4of5 dagen rijden dan een week vissen en dan weer 2500km terug.Willen jullie toch met de auto dan is Saltstraumen zeker aan je raden deze campings staan op de zelfde site als van Bodø.Saltstraumen is echt spektakulair vraag wel om de beste tijd voor te vissen van wege eb en vloed .Ook op de meeste plaatsen zijn bootjes te huur let wel op de vreselijke strooming.Als je meer wil weten mail dan even ik kom in deze omgeving iedere zomer al 20 jaar in Røland.Als je dichterbij huis wil vissen weet ik ook een mooie camping in Flø vlak bij Ulsteinvik omgeving Ålesund . Meer vragen mijn email is hendj veel sucses.Nog een opmerking aas mee nemen niet doen de boetes zijn duur.Vissen in de binnenlandse rivieren met een niet gedesinfecteerde hengel is verboden en is een vis kaart verplicht |
| Naam: joost | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 01-03-2005 |
| Danker ik zie dat mijn email niet klopt hoe dat komt weet ik niet maar als je het vil hebben zet dan jou email adres maar op de site dan mail ik je wel |
| Naam: webmaster | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 01-03-2005 |
Beste joost,
Het email-adres klopt (tenzij het fout is ingevoerd natuurlijk...)
Als een emailadres wordt geschreven in een forumbericht; dan wordt uitsluitend het gedeelte VOOR het apestaartje getoond. Na het klikken op de link zal het VOLLEDIGE adres worden getoond. Bijvoorbeeld: webmaster
Met deze maatregel maken we het spammers moeilijker!
webmaster @ Noorwegen.org |
| Naam: Wouter | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 02-03-2005 |
| nou 5 dagen rijden naar bodo... vanaf oslo makkelijk in 2 dagen hoor... |
| Naam: joost | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 02-03-2005 |
| Wouter ik begrijp je niet helemaal of je leest het verkeerd ik schrijf 4 of 5 dagen naar Bodø maar niet uit Oslo maar uit den Haag .Den Haag Frederikshavn is een dag +.Varen naar Oslo is ook een dag daar deze boot in het hoogseizoen alleenmaar op de dag vaart En alle andere boten nog meer tijd kosten neem ik deze boot in voor en na seizoen.Oslo-Bodø is 1250 km je weet dat je op deze afstand misschien 300km meer dan 80km per uur mag rijden , en als je dan nog eens wat wil zien heb je dus van huis naar Bodø 4 TOT 5 dagen hard nodig.Ik ben ooit eens in 6 dagen naar de Noordkaap gereden met auto en caravan via de E4 dat is 25 jaar geleden maar dan ben je soms een gevaar op de weg. Later zijn we nog diverse keren geweest maar gebruikte minimaal 8 dagen. Ik sta al 20 jaar op de Nordnes camping in Røkland dat is 100 km voor Bodø en we hebben de nachtboot en doen er dan 5 dagen over en op tijd stoppen koffie drinken een keertje eten dus alles in normaal tempo [nu zonder caravan] |
| Naam: wouter | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 03-03-2005 |
naar frederikshaven is een dag, dan de nachtboot naar oslo (stena line), dan 2 dagen naar bodo... en dan stoppen we toch ook regelmatig en houden we ons ook aan de snelheid...
en als je 1 week gaat om te vissen, dan zul je onderweg waarschijnlijk niet uitgebreid bezienswaardigheden gaan bekijken! maar ik begrijp uit een andere post dat Danker met het vliegtuig gaat toch? |
| Naam: joost | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 03-03-2005 |
| Wouter Van 13 juni tot 28 augustus vaart er geen nacht boot uit Frederikshavn van de Stena Line .In de vakantie periode gaat alleen de nachtboot uit Oslo ik heb nergens kunnen lezen dat Dankar gaat vliegen. Als Dankar met de auto gaat wil ik gaarne vernemen hoeveel dagen hij onderweg is geweest. Dit is mijn laatste bericht over dit onderwerp |
| Naam: Freek | Onderwerp: Hitra | Datum: 09-04-2005 |
Hallo allemaal, ik en een vriend van mij gaan in eind juli naar Hitra toe. Nu is dit voor het eerst dat ik hier ga vissen. Als iemand misschien een paar tips heeft voor stekken, of voor vis technieken zijn die van harte welkom!!!
Groeten Freek |
| Naam: Gerard | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 13-04-2005 |
Hei,
Wij zijn vorig jaar voor een week net onder Bodo in Marnes op het eiland Sandhornoy geweest, zuidwesten van Bodo. Dit is prachtig gelegen en bij ons huisje was een motorbootje inclusief.
Het huisje hadden we via link gehuurd, huisje nr. 26 24 203. Een prachtig huisje met alle komfort voor maar 720 euro per week.
De eigenaars Kate Nilsen Nygaard waren zeer vriendelijk. Alvast hun telefoon 0047 75 759 508. Ze hebben ons gezegd dat je rechtstreeks kan boeken. Ideaal voor het vissen, enkel grote vis gevangen. Kabeljauw van net geen meter groot. Koolvissen boven de 80 centimeter. Neem alvast zwaar materiaal mee. Je moet enkel 2 km uit de kust gaan. De salstraumen lijken goed, ja veel kleine vis.
Daarenboven is de kustweg een zeer mooie weg. Tot bodo max. 1 uurtje rijden. |
| Naam: Ad | Onderwerp: Re: vissen in/bij bodo | Datum: 28-04-2005 |
| Dit jaar over de brug naar links gegaan en dan na een paar honderd meter naar beneden gereden, met Groen Gummimacks vang je volgens de lokale bevolking het best, 2 Polakken in 2 uur. was volgens zeggen een slechte week, wel heel leuk in de stroming een tuimelaar met jong 2 uur bezig gezien om richting zee te komen, wat pas lukte toen stroming afnam. |
Lees verder op de nieuwe site: vissen in/bij bodo
Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.
|
|