|
|
 |
Veer Putgarden-RodbyLees verder op de nieuwe site: Veer Putgarden-Rodby
| Naam: Ruud | Onderwerp: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 06-03-2005 |
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Noorwegen. Is er op het veer ook een kiosk of restaurant waar je kunt eten?
Dit is voor mij dan meteen een goed rustpunt.
|
| Naam: willem | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 06-03-2005 |
overtocht puttgarden-rodby duurt 45min, dus geen bios, maar er is wel een restaurant voor te eten aan boord.
en als je dan de overtocht helsingor-helsingborg maakt, die duurt 20min. |
| Naam: Jaap | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 06-03-2005 |
Hoi Ruud,
heb deze overtocht meerdere malen gemaakt. Als je van truckersvoedsel houdt (patat en worst), dan zit je hier goed. Eet wel door want voor je het weet sta je alweer aan de overkant, gaat echt snel.
Ga je naar Norge door, koop dan meteen bij Puttgarden een combiticket met de door Willem genoemde overtocht Helsingor-Helsingborg erbij in. Ik meen me te herinneren dat die combinatie goedkoper is dan 2x los.
Succes. |
| Naam: Ruud | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 06-03-2005 |
| Ik was van plan om een combiticket met de Alesundbrug te nemen, of raden jullie mij dit af? De tijdwinst lijkt mij een groot voordeel, want je hoeft niet eerst Kopenhagen voorbij. |
ruud je zal niet echt veel tijdswinst halen via de brug.
voor de prijs maakt het niet uit of je 2x de boten neemt of de boot en brug.
feit is wel dat je via de brug 50km omrijd, maar je daarentegen geen wacht tijd heb bij de 2de boot(als daar een wachttijd is)
en kopenhagen moet je toch door, ook al is dit in bijde gevallen gewoon een snelweg.
naar de brug ga je aan de zuidkant door/langs kopenhagen, en naar de 2de boot via de westkant door/langs kopenhagen.
dus het maakt eigelijk niet uit wat je doet. het is maar net wat je zelf wilt.
vanaf puttgarden naar rodby vertrekt de boot kwart voor of kwart over, dus elk half uur een afvaart.
in helsingor naar helsingborg is het vertrek 10over om het half en 10min voor. dus 3afvaarten per uur.
het maak dus allemaal niet uit wat je neemt, zolang je het in puttgarden maar wel meld, dit vanwegen de combiticket die goedkoper is als 2enkeltjes.
in puttgarden krijg je dan de ticket al mee voor de 2de overtocht.
en haast hoef je niet tehebben, want de ticket blijft volgens mijn 1jaar geldig.
ik hoop dat ik duidelijk was. |
houd rond hamburg wel rekening met mogelijk lange file's.
ze zijn namelijk het stuk vanaf de brug over de elbe tot aan de spitsing aan het uitbouwen van 2x2 rijbanen naar 2x3 rijbanen. dit gaat tot 2007duren.
en deze week zag ik ook dat ze vanaf het kruispunt waar de 7(vanuit hanover) en de 1 bij elkaar komen, tot de brug over de elbe (voor de bekende, dat is het stuk waar het vlakvoor hamburg 3baans is)dat daar de rechterbaan is afgesloten, dus inplaats van 3rijstroken zijn het dus nu 2 versmalde rijstroken.
ze gaan daar de rechterbaan vernieuwen, en het is beton, dus het gaat lang lang duren.
u bent allen alvast gewaarschuwt. |
houd rond hamburg wel rekening met mogelijk lange file's.
ze zijn namelijk het stuk vanaf de brug over de elbe tot aan de spitsing met de 24 (naar berlijn) aan het uitbouwen van 2x2 rijbanen naar 2x3 rijbanen. dit gaat tot 2007duren.
en deze week zag ik ook dat ze vanaf het kruispunt waar de 7(vanuit hanover) en de 1 bij elkaar komen, tot de brug over de elbe (voor de bekende, dat is het stuk waar het vlakvoor hamburg 3baans is)dat daar de rechterbaan is afgesloten, dus inplaats van 3rijstroken zijn het dus nu 2 versmalde rijstroken.
ze gaan daar de rechterbaan vernieuwen, en het is beton, dus het gaat lang lang duren.
u bent allen alvast gewaarschuwt. |
| Naam: Linda | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 24-03-2005 |
hallo,
weet iemand toevallig ook hoe duur de overtocht puttgarden-rodby dan is???
bvd
Linda |
| Naam: willem | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 24-03-2005 |
link voor al uw antwoorden.
link voor als je de andere mogelijkheden ook wil bekijken. |
| Naam: marco | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 25-03-2005 |
Voor Linda,
Als je met de fiets gaat kost een ticket €10,-
Met de auto €51,-
Maar je kunt ook een combi nemen... |
| Naam: | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 26-03-2005 |
een combi voor wat?
veer puttgarden-rodby en oresundbrug? |
| Naam: Linda | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 26-03-2005 |
| sorry, dat laatste bericht was dus van mij, was vergeten mijn naam in te vullen. |
| Naam: willem | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 26-03-2005 |
kopenhagen ligt op een eiland.
via de boot/pond van puttgarden naar rodby kom je op het eiland.
nu zal je dit eiland ook weer afmoeten. dit kan dus via de brug tussen kopenhagen-malmo, of via de boot/pond tussen helsingor-helsingborg.
in puttgarden kan je een combiticket kopen voor de 1ste boot/pond en dan of via de brug, of via de 2de boot/pond.
je hoeft op deze manier voor de 2de verbinding niet opnieuw te betalen, want dat heb je in puttgarden al gedaan.
een combiticket is goedkoper, als 2x een losse ticket te kopen.
kijk maar eens goed op de site van link daar staat ook een kaartje op, en dan moet alles wel duidelijk worden. |
bedankt voor de info, maar ik snap het nog steeds niet helemaal...
de brug tussen kopenhagen en malmo is dus niet de oresundbrug? (want die ligt toch tussen helsingborg en helsingor?)
ik zal eens uitleggen wat ik nou eigenlijk wil weten...
ehm... ik en mijn vriend gaan naar noorwegen op vakantie, en willen dan door zweden met de brug ipv met de boot (heenweg doen we de overtocht frederikshavn-oslo) de terugreis doen, omdat de terugreis met dezelfde overtocht te duur wordt.
maar ik snap niet helemaal waar we nou precies moeten oversteken en waar nou precies een brug is tussen zweden en denemarken en waar we met de boot moeten?
(we hebben nog geen fastsoenelijk kaart namelijk waar alles op staat...)
mijn vraag komt vast dom over na alle info in dit topic, maar ik ben nou eenmaal blond ;-) |
| Naam: Marcel | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 26-03-2005 |
Hallo Linda,
we zijn vorig jaar naar Zweden geweest, en hebben op de heenweg eerst de overtocht Putgarden-Rodby gedaan, en daarna de brug van Kopenhagen naar Malmo. De route als je gebruikt maakt van de brug is, aan de zuidkant van Kopenhagen de borden richting Malmo volgen. Je komt dan in Zweden ten zuiden van de stad Malmo uit. De overtocht met de boot gaat vanaf Helsingor naar Helsingborg. Helsingborg ligt 40/50 kilometer ten noorden van Malmo.
Terug hebben we weer de brug van Malmo naar Kopenhagen genomen, maar zijn we later niet meer via de veerdienst Putgarden-Rodby gegaan, maar hebben we de brug van Sjaeland waar Kopenhagen op ligt, naar Funen genomen. Het is een stukje langer, maar je hebt geen oponthoud. De kosten van de terugweg waren ongeveer gelijk aan die van de heenweg. De brug is goedkoper dan de veerdienst, maar het voordeel gaat voor een groot deel weer op aan benzine.
Wij hadden geen kaartjes vooraf geregeld en vonden het een voordeel dat we tijdens de vakantie nog beslissen konden wat we gingen doen.
Hoop dat eea iets duidelijker is geworden.
groet,
Marcel
|
Marcel,
heel erg bedankt voor je info, het is me nu duidelijk!
ik heb toch ergens een ouwe kaart vandaan weten te toveren en nu is het me helemaal duidelijk waar we langs kunnen.
Bedankt! |
| Naam: monique | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 27-03-2005 |
Linda,
Bij de ANWB kan je ( gratis) kaarten halen (Als je lid bent).
Dan heb je een nieuwe kaart en is alles duidelijk. Evenals het handboek van de ANWB waar de veerdiensten en bruggen in staan. Natuurlijk kan je alles ook opzoeken op internet.
Ik vraag ook altijd veel materiaal op bij de verkeerbureau's van Zweden, en nu dit jaar van Noorwegen.
Greot monique |
| Naam: Irene | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 04-04-2005 |
| En is er nu ook nog iemand die weet of er honden aan boord van de boot Puttgarden-Rødbyhavn mogen? Voor de rest van de informatie alvast hulde! |
| Naam: willem | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 04-04-2005 |
je ziet ze er vaak genoeg. maar je krijg op je doorreis door zweden, wel temaken met een paar regeltjes voor je hond(en).
maar voor info over honden naar/door zweden verwijs ik je naar het zwedenwebforum. daar staat alles al geschreven. |
| Naam: Irene | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 04-04-2005 |
| De rest van de regels is me bekend, rabiës is geënt en titer bepaald dus dat is klaar. Dank je wel voor de herinnering. Mogen mensen aan boord in de auto blijven of moeten we er verplicht uit? |
| Naam: willem | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 05-04-2005 |
officeel mag je niet in de auto blijven, maar het gebeurt wel.
ik zou zeggen gaat gewoon uit je auto, en loop de trap ff op naar boven, en geniet van het uitzicht. |
| Naam: hilde | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 10-04-2005 |
| kan iemand me vertellen of je verplicht bent op voorhand te reserveren voor de overtocht ? want wij weten op geen 2 dagen na wanneer we zullen toekomen. |
| Naam: Marco | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 11-04-2005 |
Volgens mij kan je niet eens reserveren voor Putgarden-Rodby en Helsingor-Helsingborg.
Overigens wel de fijnste en voordeligste route!
Marco. |
| Naam: Edwin | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 11-04-2005 |
Reserveren voor een bepaalde tijd kan niet. Je kan alleen van te voren een ticket kopen (ook hier in nederland). Maar dat maakt allemaal niets uit. Je moet bij de boor allemaal door dezelfde "poortjes" rijden. Verder is het gewoon aansluiten in de rij en kijken of je bij de volgende boor mee kan. Wij hebben in Puttgarden danwel Rodby nooit lang hoeven wachten. Bij de eerst volgende boor konden we mee. Inmiddels hebben we de overtocht een keer of 15 gemaakt. Wij vertrekken meestal om 0.00 uur uit Nederland (wij rijden met caravan) en hebben dan mestal een boot rond de klok van 08.00 'smorgens. Vervolgens via de brug naar Zweden waar jedan rond 11.00-12.00 kunt zijn. Ben je lekker vroeg in Zweden. Laat de vakantie maar komen.....
Succes allen |
| Naam: VAN MOERBEKE TOON | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 17-04-2005 |
| DIEN JE VOORAF TE RESERVEREN ? ZIJN ER REGELMATIG VERBINDEINGEN, OOK VOOR CAMPINGCARS ? WAAR VERBLIJFT DE HOND TIJDENS DE OVEROCHT ? |
| Naam: ad | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 17-04-2005 |
| Hond kan gewoon mee op het dek, prima geregeld. |
| Naam: Geert | Onderwerp: Putgarden-Rodby Helsingor-helsingborg | Datum: 18-04-2005 |
Kun je ook met de credit kaart betalen
b.v.VISA. |
| Naam: Theo | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 26-04-2005 |
| Onze ervaringen met de boot van Putgarden is in de zomervakatie rondom het weekeind wachtijden vanuit Putgarden. Zeker op zaterdag van zo drie uur. Via de bruggen heb je daar geen last van. maar dan moet je toch zo ruim 100 km om rijden.Plus ook door Hamburg. Dus reis je in julli op zaterdag? reken dan op behoorlijke wachttijden in Putgarden. Echter blijf op de aanwijsborden met vrachtwagens rijden,in het weekeind is dat geen enkel probleem. je komt uiteindelijk zodanig uit dat je keurig alsnog in een vak voor de boot wordt gezet. Dit kan zo enkele boten schelen en is niet verboden!!! |
| Naam: Theo | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 27-04-2005 |
Ontwijk de files bij Hamburg
Van noord naar zuid:
Volg vanaf Flensburg de A7 in de richting van Hamburg. Ga bij de autobaankruising Rendsburg de autosnelweg A210 in de richting van Kiel op. Volg deze weg tot Kiel. In Kiel wordt Bad Segeberg op de borden vermeld (lokale weg B404). Deze weg gaat uiteindelijk over in de autosnelweg A21 die nog niet voltooid is. Deze weg volgen tot het knooppunt Bargteheide bij Hamburg. Op het knooppunt Bargteheide de rijstrook "Ahrensburg" aanhouden. Hier had natuurlijk beter Bremen kunnen staan, dus dat is nogal verwarrend. U komt nu op de A1 richting Bremen. Vanaf dit punt kunt u uw tocht verder in de richting van Nederland vervolgen.
Van zuid naar noord:
Rijdend op de A1 ten noorden van Bremen: verlaat deze weg bij het knooppunt Bargteheide. U komt nu op de autosnelweg A21 in de richting van Kiel. Na verloop van tijd gaat deze weg over in de lokale weg B404. Deze weg volgen tot u in Kiel bent. Dan rijden in de richting van Rendsburg (autosnelweg A210). Op de autobaankruising Rendsburg de A7 in noordelijke richting volgen, in dit geval Flensburg. U bent nu zonder files in de richting van Scandinavië gereden.
Ik hoop dat u iets aan deze informatie hebt. Voor de mensen, die graag hun vakantie in Noorwegen, Zweden of Denemarken vieren, is deze omleidingsroute zeker een aanwinst, denk ik.
|
| Naam: willem | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 28-04-2005 |
uhhh theo....
dit is een topic over veer puttgarden-rodby.
met jou gegevens kom je daar niet langs.....
via de (wat hier de bruggenroute genoemt word) rij je 150 km om.
de kosten van het veer puttgarden-rodby, of via de brug (storbealt) zijn gelijk. het verschil blijft dus 150km.
150km=1,5uur rijden.
1uur wachten in puttgarden, is dus sneller.
ps beroepsmatig doe ik het elke week, trek je conclusie. |
| Naam: Jan | Onderwerp: Re: Veer Putgarden-Rodby | Datum: 29-04-2005 |
@willem:
Jammer dat je zo moet reageren op de op zichzelf zeer nuttige informatie van Theo. Bovendien heb je zelf op 6 maart in ditzelfde topic al een (dubbele) posting gedaan over de mogelijke files ivm de wegwerkzaamheden bij de Elbetunnel. De door Theo gegeven info heeft betrekking op de routes naar Scandinavië. Het in dit topic besproken veer is slechts één van die verbindingen. Voor de meeste bezoekers van de site is alle info welkom. Zeker ook die van de verkeerssituatie rondom de Elbetunnel.
Je bijdrage van 6 maart is dan ook een zeer waardevolle, omdat jij de situatie bijna wekelijks ziet en de meesten van ons maar 1 keer per jaar.
Natuurlijk begrijp ook ik dat jij als beroepschauffeur gebaat bent bij de snelste route. Dit houdt niet per definitie in dat ook de gemiddelde toerist hiervoor moet kiezen. Daarom is het denkelijk toch goed dat hier een alternatieve route wordt besproken.
Hou ons vooral op de hoogte van je wekelijkse waarnemingen, zodat we in ieder geval gewaarschuwd zijn voor mogelijk oponthoud op de Duitse wegen.
Jan |
Lees verder op de nieuwe site: Veer Putgarden-Rodby
Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.
|
|