Noorwegen.org
Onroerend goed

Warning: kop(/home/noorwege/www/poll_current_id.inc): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 174

Warning: kop(): Failed opening '/home/noorwege/www/poll_current_id.inc' for inclusion (include_path='.:/opt/ezpublish/php-4.3.11/lib/php') in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 174
Poll - Stem nu!

Warning: file(/home/noorwege/www/currencies.ser): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 190

Warning: implode(): Argument to implode must be an array. in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 190

Forum
noorwegen.org / forum / april 2005 / 6245

rondtrekken

Lees verder op de nieuwe site: rondtrekken

Naam: ingridOnderwerp: rondtrekkenDatum: 09-04-2005
hallo,
ik wil gaan rondtrekken door noorwegen,
weet iemand of het mogelijk is om met het openbaar vervoer te gaan. ik wil dan van zuid naar het noorden toe
en dan gaan overnachten in kampeerhutten

Naam: EdwinOnderwerp: Re: rondtrekkenDatum: 10-04-2005
Wij hebben dat een paar jaar geleden ook gedaan en het is de moeite waard. Globaal de route:
Vanuit Nederland met trein naar Oslo. Oslo - Myrdal (wij zijn eigenlijk in Finse uitgestapt en naar Myrdal gelopen over een Rallervegen, een materiaalweg gebruikt voor aanleggen van het spoor). Vanuit Myrdal met een touristentreintje (steilste spoorlijn) naar Flåm. Vanuit Flåm naar Gudvangen met een boot over de fjorden (erg mooi bij mooi weer). Vanuit Gudvangen met een bus terug naar een treinstation (sorry plekje vergeten). Daar vandaan verder gereisd naar Bergen. Na een paar dagen Bergen met vliegtuig naar Trondheim (bespaart veel tijd). Daarna naar Dombas (muskusossafari en elanden kijken) en weer terug naar Trondheim en verder richting Bodo. Daar kun je met de boot over naar de Lofoten en de Vesteralen, ook erg mooie eilanden groep. Daar rijdt geen trein maar wel een bus. Zo zijn wij verder gereisd naar Andenes (walvissafari). Vandaar met de bus naar Narvik gereisd. Vandaar uit kun je met de trein door zweden heen weer terug reizen naar Nederland.

Nog wat tips:
Met scanrailpas kun je ook door Denemarken treinen. Deze scanrailpas kun je beter in Nederland kopen (noors toeristenbureau). Een binnenlandse vlucht kun je ook beter in Nederland kopen. In Noorwegen worden plaatsen in de trein gereserveerd voor de hele rit. Ook als iemand maar een klein stukje mee reist. Wanneer alle plaatsen gereserveerd zijn wil dat dus niet zeggen dat de trein vol zit. De conducteur weet precies welke plekken vrij zijn. Onze ervaring was dat op zaterdag minder bussen rijden of dat sommige verbindingen niet lukken. In Bergen kun je een Bergencard kopen waar je geloof ik gratis met het openbaarvervoer kan reizen in de stad. Wij hebben die bij touristinformation gekocht en moesten daar verschrikkelijk lang wachten voor het loket. Je bent gewaarschuwd :-)

Tot slot, overnachten hebben gedaan in hutten, hotels en tent.

Succes met plannen en veel plezier toegewenst!

Edwin
Over een tijdje kun je ons reisverslag na lezen op:
link

Naam: ingridOnderwerp: Re: rondtrekkenDatum: 11-04-2005
hoi edwin hadden jullie al van te voren de hutten/hotels besproken?
en was het openbaar vervoer een beetje te doen? want als ik daar van iets wil opzoeken (o.v)staat het allemaal in het noors!
over een tijdje lees ik julliereisverslag wel het lijkt me helemaal te gek! alvast bedankt

Naam: edwinOnderwerp: Re: rondtrekkenDatum: 14-04-2005
Hoi Ingrid, wij hebben geen hotels of hutten gereserveerd. Voor de trein hebben wij de eerste trajecten wel gereserveerd. Wat betreft OV, tja veel sites zijn inderdaad in het noors. Met een beetje geduld kun je het misschien wel begrijpen.
Wat betreft het reisverslag met de trein. Dat kan nog wel een paar maandjes duren, maar komt beslist.

Lees verder op de nieuwe site: rondtrekken

Dit forum is afgesloten.

Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.

Copyright © 2005 Noorwegen.org