|
|
 |
Motorrijden in NoorwegenLees verder op de nieuwe site: Motorrijden in Noorwegen
| Naam: Freek | Onderwerp: Motorrijden in Noorwegen | Datum: 09-04-2005 |
Hallo,
Heeft iemand hier ervaring met rondreizen per motor door het zuidelijke gebied van Noorwegen? Een vriend en ik vertrekken zo eind juni voor een twee weken naar Noorwegen, via Denemarken. Komen als het goed is per veerboot aan in Kristiansand, vanwaar we via de westkust een ronde willen maken naar Zweden. Iemand tips? Zijn de wegen daar nog redelijk goed te doen voor motoren?
Bij voorbaat dank.
Groeten |
| Naam: lucsa | Onderwerp: Re: Motorrijden in Noorwegen | Datum: 09-04-2005 |
wijzelf hebben Zuid-Noorwegen met de motor bezocht in 1993. Afgelopen jaar naar de Noordkaap gereden via zweden en Finland en terug doorheen Noorwegen.
De wegen zijn zeker te doen met de motor. Wel zeker zorgen voor goede (nieuwe) banden.
De reisverslagen vind je hier.
link |
| Naam: | Onderwerp: Re: Motorrijden in Noorwegen | Datum: 10-04-2005 |
bedankt voor de info. Heb nog wel een vraag voor je trouwens
Ik las dat je de jeugdherbergen allemaal van te voren hebt gereserveerd/geinformeerd. Is dit noodzakelijk, of is het moeilijk om aan slaapplaatsen te komen zonder reservering? |
| Naam: Solveig | Onderwerp: Re: Motorrijden in Noorwegen | Datum: 10-04-2005 |
Kijk op deze link:
link
Onder reisverslagen vindt je een paar verhalen over rondreizen op de motor in Noorwegen.
|
| Naam: lucsa | Onderwerp: Re: Motorrijden in Noorwegen | Datum: 10-04-2005 |
| Noodzakelijk is het niet, maar bepaalde jeugdherbergen waren de dag dat wij er waren volzet. Je kan ook s'morgens kijken waar je die avond wenst te slapen en dan boeken in de jeugdherberg. |
| Naam: Krijn | Onderwerp: Re: Motorrijden in Noorwegen | Datum: 13-04-2005 |
We zien vaak motorrijders in de HYTTER of trekkershutten overnachten. De kosten vallen mee ongeveer 200 kronen voor een simpele 2 persoons en dan kun je zelf koken en is een stuk rustiger.
Je hoeft niets te bespreken want er zijn er zat. Zorg wel dat je rond 17.00 uur een camping opzoekt voor zo'n hut want in sommige touristische punten wordt het om b.v. 20.00 uur wel lastig |
| Naam: Pat | Onderwerp: Re: Motorrijden in Noorwegen | Datum: 14-04-2005 |
| Hi, zou je wel naar Zweden gaan? Ik ben reeds in beide landen geweest, en Noorwegen is een stuk mooier. Als je dan van het mooie Noorwegen naar het minder mooie (maar toch nog prima hoor) Zweden trekt, dan kan het einde van de reis wat tegenvallen. De wegen in Noorwegen vallen best mee. Soms heb je stukken grindweg, maar die liggen er prima bij. Wel even snelheid matigen. Verder vind je op vrijwel iedere mooie plek een aantal hutten (hytte). Dit biedt een basis comfort aan een eerlijke prijs. Je kan ze niet van tevoren reserveren, maar dat kan zelfs in het toeristisch seizoen geen probleem vormen, want ik het er altijd een deel leeg zien staan. Plaats zat dus. Ik wens je een schitterende reis toe. Wedden dat het niet bij die ene keer zal blijven? |
Lees verder op de nieuwe site: Motorrijden in Noorwegen
Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.
|
|