Noorwegen.org
Onroerend goed

Warning: kop(/home/noorwege/www/poll_current_id.inc): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 174

Warning: kop(): Failed opening '/home/noorwege/www/poll_current_id.inc' for inclusion (include_path='.:/opt/ezpublish/php-4.3.11/lib/php') in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 174
Poll - Stem nu!

Warning: file(/home/noorwege/www/currencies.ser): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 190

Warning: implode(): Argument to implode must be an array. in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 190

Forum
noorwegen.org / forum / april 2005 / 6336

Rondtrekken met baby?

Lees verder op de nieuwe site: Rondtrekken met baby?

Naam: NoortjeOnderwerp: Rondtrekken met baby?Datum: 22-04-2005
We zijn al vaker in Noorwegen geweest en hebben toen met auto getrokken en overnacht in hutten (voor noodgevallen tent mee). Deze zomer wordt onze dochter 1 jaar en willen we weer die kant op. Wie heeft tips/ ervaring met een 1-jarige in Noorwegen? Is er babyvoeding (zoals Olvarit) goed te koop? Is in tent of hytte een campingbedje of een matrasje handiger?

Naam: MarcoOnderwerp: Re: Rondtrekken met baby?Datum: 24-04-2005
Noortje,

Na zonder kinderen veel in Noorwegen te zijn geweest hebben we voor Frankrijk gekozen toen de kinderen kwamen. Na een paar jaar begon het toch te kriebelen, en hebben we ervoor gekozen een caravan te huren. Tot die tijd vonden we caravans truttig, maar met zo'n kleine is het ideaal. Toch de vrijheid van een kampeerder, en die hummel(s) kunnen toch iedere nacht in hetzelfde bedje liggen. Altijd een koelkast bij je voor de nodige melk etc. Misschien het overwegen waard! Met een kratje Olvarit in de kofferbak moet je wel een paar weken door kunnen komen...

Marco.

Naam: JanOnderwerp: Re: Rondtrekken met baby?Datum: 24-04-2005
Noortje,

Ook wij hadden al vele vakanties samen in NO doorgebracht. Toen onze dochter 11 maanden was hebben wij ook met haar een rondreis (langs hotels en luxere hutten) gedaan. Tijdens onze reis werd onze dochter ziek (hield al een paar dagen geen enkele voeding binnen.) Gelukkig hadden we een zeer hulpvaardige hoteleigenaar die voor ons - op vrijdagmiddag rond half vijf in een nogal afgelegen plaats - nog een afspraak met een dokter geregeld heeft. Deze arts is speciaal uit een andere plaats naar ons toegekomen.
Wat ik hiermee wil zeggen is: alles kan natuurlijk gewoon voorspoedig verlopen ongeacht de gekozen accommodatie, maar hou toch ook rekening met calamiteiten van deze orde. Je gaat toch door een paar angstige momenten heen met zo'n klein hummeltje die nog niet kan zeggen wat er mis is. We hebben ons door dit voorval trouwens niet uit het veld laten slaan en gaan nog ieder jaar met onze inmiddels 13 jarige dochter naar Noorwegen.
De tip van het kratje Olvarit voor de hele reis kan ik ook van harte onderschrijven.
Een prettige reis toegewenst.

Jan

Naam: SjaakOnderwerp: Re: Rondtrekken met baby?Datum: 24-04-2005
Ik begrijp de commotie rond Olvarit niet erg. Natuurlijk kun je hier potjes babyvoeding kopen. Van Nestlé en dan nog iets wat "Småfolk" van "Tine", het grote zuivelbedrijf alhier, heet. Prima spul, en kost ongeveer 7 kronen voor een potje

Naam: JanOnderwerp: Re: Rondtrekken met baby?Datum: 24-04-2005
@Sjaak

Natuurlijk zijn er in NO uitstekende produkten verkrijgbaar. Daar wordt hier helemaal niet aan getwijfeld.
Ook kleine kinderen hebben "last" van gewenning aan bepaalde smaak in produkten. Waarom zou je (een zeer jong) kind naast de verandering van omgeving ook nog eens z'n vertrouwde hapje ontnemen.
Als je mijn verhaal goed had gelezen wist je dat ons kind geen voeding binnen hield. Er is hier dus geen enkele sprake van commotie, enkel een goed bedoeld advies.
Als je slechts twee tot drie weken in NO bent is het weinig zinvol je kind eerst aan een Noors produkt te laten wennen om vervolgens het omgekeerde traject bij thuiskomst te doorlopen.

Het was per slot van rekening vakantie hoor, en een ervaring als die van ons wens ik niemand toe tijdens zijn (toch al veel te) korte verblijf in NO.
Voor emigranten gaat dit verhaal vanzelfsprekend niet op.

Jammer dat je e.e.a. als commotie kwalificeert !
Ik neem maar even aan dat je geen commerciele binding met Nestle of Tine hebt.

Jan

Naam: SjaakOnderwerp: Re: Rondtrekken met baby?Datum: 25-04-2005
Je hebt gelijk Jan! Ik heb zelf een kleine, dus ik had het kunnen begrijpen. Prettige vakantie toegewenst!

Lees verder op de nieuwe site: Rondtrekken met baby?

Dit forum is afgesloten.

Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.

Copyright © 2005 Noorwegen.org