Noorwegen.org
Onroerend goed

Warning: kop(/home/noorwege/www/poll_current_id.inc): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 174

Warning: kop(): Failed opening '/home/noorwege/www/poll_current_id.inc' for inclusion (include_path='.:/opt/ezpublish/php-4.3.11/lib/php') in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 174
Poll - Stem nu!

Warning: file(/home/noorwege/www/currencies.ser): failed to open stream: No such file or directory in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 190

Warning: implode(): Argument to implode must be an array. in /opt/ezpublish/sites/noorwegen.org/inc/html.php on line 190

Forum
noorwegen.org / forum / mei 2003 / 929

vrij kamperen

Lees verder op de nieuwe site: vrij kamperen

Naam: PeterOnderwerp: vrij kamperenDatum: 13-05-2003
Wie kan mij vertellen of je net als in zweden in Noorwegen ook langs de weg of op parkeerplaatsen mag overnachten.

Groetjes,

Peter

Naam: BenOnderwerp: Wild kamperenDatum: 14-05-2003
Je mag in Scandinavie (maar niet in Denemarken) wild kamperen. Ook op parkeerplaatsen. In sommige gebieden staan echter wel bordjes met teksten als "Hier liever niet vrij kamperen". Het wordt dus soms wel afgeraden. U zou het (op den duur) zelf moeten kunnen inschatten of het verstandig is om op het uw gekozen prachtstekkie uw megacamper te parkeren en er de nacht door te brengen. Met een camper kun je i.p.v. op een parkeerplaats ook redelijk gemakkelijk een zijweggetje inslaan en hem ergens (een paar kilometer verderop) bij een verlaten meer, een rivier of kabbelend beekje parkeren. Heb je meteen stromend water. Met een caravan kan dat wat lastig worden (met keren). Met alleen een auto (zoals mijn vrouw en ik reizen) nemen we de kaart erbij en kijken of er ergens een zijweggetje richting water loopt. Daar rijden we in en meestal vinden we wel een plekje om onze tent op te zetten. Soms is het er veel te drassig en soms is het er veel te rotspunterig. Puntige stenen kan ik nog plat leggen, maar op veengrond kampeer ik niet. Met een camper of caravan heb je die problemen weer niet.

Naam: AnneOnderwerp: wild kamperenDatum: 14-05-2003
Als je wild kampeert, hoe doe je dat dan met koken?
Je mag ,meen ik, geen vuur of zelfs campinggas aansteken.

Naam: k.RinkOnderwerp: kamperen in NoorwegenDatum: 14-05-2003
Noorwegen is een fantastich vakantieland, je mag overal (net als in Zweden) overnachten. Als er een huis in de buurt is, moet je het wel even vragen.

Naam: BenOnderwerp: KokenDatum: 15-05-2003
Hoezo mag je geen vuur maken of gas aansteken? Als het even kan, maak ik op elke kampeerstek een vuurplaats. En je mag best op gas koken!
We hebben een heel plat drie-pits gasfornuisje op een klein tafeltje waarvan de poten ingeklapt kunnen worden. Verder maken we soms gebruik van een klein strandtentje dat als windvanger dienst kan doen. Op meerdaagse trektochten nemen we een lichtgewicht allesbrander mee, een Whisperlite, misschien kent u ze wel, met van die MSR brandstofflesjes. Verder nemen we zo veel gevriesdroogd supermarktvoer en vacuumverpakte hamburgers e.d. mee, dat we in Noorwegen alleen nog in beperkte mate vlees en fruit hoeven te kopen. Vijf weken lang blikjes Smac hou ik niet vol.

Naam: wendiOnderwerp: open vuurDatum: 19-05-2003
Het is officieel verboden om open vuur te maken tussen 15 april en 15 september. Over een campinggasstelletje/benzinebrander wordt niet moeilijk gedaan, maar ook hier geldt dat je wel voorzichtig moet zijn. Een kampvuurtje maken doen wij zelf eigenlijk alleen als we vlak bij het water staan (dat doen we trouwens meestal). De bossen in Noorwegen zijn erg gevoelig voor bosbrand!
Groetjes Wendi

Lees verder op de nieuwe site: vrij kamperen

Dit forum is afgesloten.

Nieuwe berichten kunnen uitsluitend worden geplaatst op het nieuwe forum.

Copyright © 2005 Noorwegen.org