vakantie 2005
Geschreven door jan veenstra op woensdag 10 november 2004 om 16:09
hallo, ik heb een vraag, wie weet voor ons een leuk parc in zuidnoorwegen. wij hebben een dochter van 6 jaar, dus is het leuk als er voor haar ook iets te doen is,we houden van wandelen, zwemmen en rust.we zijn vaker in noorwegen geweest, maar toen waren we met z'n tween. nu je een kind hebt wordt het toch weer een beetje anders.Het lijkt ons toch weer zeer de moeite waard om naar noorwegen te gaan deze zomer.dus hebben een idee om 1 week zuid noorwegen tedoen, en dan nog 1 week het fjorden gebied. beetje in de buurt van het hardangerfjord of het sognefjord.PS. de prekesstolen willen we ook nog graag een keer zien.
dus tips of ideen zijn van harte welkom.maar wel graag met het idee dat er ook een kind meegaat.
Mvg. jan
Geschreven door Ben Nieborg op donderdag 11 november 2004 om 16:25
Een heel leuk park in zuid Noorwegen is het Vigelandpark in Oslo! Dat is vast niet het soort park dat u bedoelt, maar om te wandelen, te zwemmen en voor de rust hoef je in Noorwegen niet naar een park. Noorwegen is een park.
Misschien is Tivoli in Kopenhagen iets voor onderweg? Verder heb je in Kristiansand Kongeparken en er zijn volgens mij nog wel een paar kinderpretparken in zuid Noorwegen. Ik weet alleen niet waar ze zich bevinden: Lunds Tivoli en Tusenfryd. Tusenfryd ligt volgens mij in de buurt van Oslo (in Vinterbro, volgens internet). Zie verder:
Geschreven door jan veenstra op vrijdag 12 november 2004 om 10:31
nog even een reactie, wij bedoelen geen pretparc, maar een bungalow parc, of iets in die trend. sorry voor het ongemak.
mvg. jan.
Geschreven door Viviane op vrijdag 12 november 2004 om 12:13
Misschien is een familiekinderboerderij iets voor jullie.
Tja, de rust kan ik je dan wel niet garanderen met zo´n kinderboerderij maar het wandelen en zwemmen moet mogelijk zijn.
Men kan daar een bungalow huren of op sommige boerderijen is het een groot gastenhuis waar je dan verblijft.
Sommige boerderijen hebben veel dieren terwijl andere dan weer mooie natuurwandelingen aanbieden.
Ook is er vaak mogelijkheid om te vissen in rivieren of meren.
Ook is er een mogelijkheid om een boot te huren op zo´n boerderij.
Op sommige boerderijen mag men dan koeien melken en kaas maken.En het leven leren kennen op zo´n boerderij.
Ook is er kans dat men paarden kan berijden.
Al dit alles hangt natuurlijk af van boerderij tot boerderij.
In het noors heet dit:
Bondegårdsferie
en/of
Gårdsturisme
Groetjes Viviane
Geschreven door Viviane op vrijdag 12 november 2004 om 12:57
Dit is nog maar één link van de vele websites die je een voorbeeld kan geven van wat je kan verwachten van zo´n kinderboerderij. http://www.fossane.no/nl/
Geschreven door Solveig op vrijdag 12 november 2004 om 17:20
Een leuke park/dierentuin bij Kristiansand is
www.dyreparken.com
Mooie omgeving en een leuke park met verschillende aktiviteiten en een mooie dierentuin.
Groetjes Solveig
Geschreven door Solveig op vrijdag 12 november 2004 om 17:32
Bo i Telemark is ook mooi. Heel veel verschillende aktiviteiten en mooie natuur.
Geschreven door Edwin op zaterdag 13 november 2004 om 15:46
Wat dacht u van een huisje huren op een camping. Leuk voor de kids enaltijd aanspraak. Ik weet wel een camping met mooie huisjes. Nederlandse eigenaar. Mooie omgeving, veel te zien. Elanden en bevergarantie dat je die hier ziet. Kijk op www.dalancamping.com
Wij gaan hier al jaren heen. zomer en winter
succes
Edwin
Geschreven door Peter op zondag 14 november 2004 om 13:54
Wij denken er over om met de caravan en 2 kinderen (11 en 9)naar Noorwegen te gaan. Is er iemand die voor ons suggesties heeft waar we het best naartoe kunnen gaan ?
mvg
Geschreven door hans op zondag 14 november 2004 om 21:24