Motorvakantie 2004
Geschreven door [onbekend] op zondag 04 januari 2004 om 13:34
Heb deze site net ondtekt en vind hem nu al de interresantste die ik gevonden heb, maar even ter zake.
In de zomer van 2004 willen wij als groep motorrijders (7 pers) 2 weken door zuid Noorwegen rondtrekken. Zijn er bepaalde hoogtepunten die je absoluut gezien moet zien, of moeten we het maar over ons heen laten komen. Onze interrese's gaan niet uit naar musea e.d. maar wel mooie uitzichten, leuke weggetjes e.d.
Geschreven door [onbekend] op zondag 04 januari 2004 om 16:10
Geschreven door [onbekend] op zondag 04 januari 2004 om 17:07
Hé dat verslag ziet er goed uit, kan hier zeker wat wat mee. Wat is als dagafstand haalbaar via sec weggetjes met een toer/sportief rijtempo. Aangezien we hotels boeken is het handig om te weten wat te doen is en wat niet. Zelf dacht ik aan zo'n 300 km per dag. En vanaf wat voor afstand moet ik elanden gaan wantrouwen (ze zouden wel eens agressief worden en snel keren met je motor lukt dan vaak niet)
Geschreven door Monique op zondag 04 januari 2004 om 18:53
Hoi Walter,
Ik ken Noorwegen (nog) niet goed maar ik weet wel dat vrij uit motorvakanties dit jaar voor het eerst een vakantie in Noorwegen in de gids heeft staan. Je weet dan niet hun routes als je zelf gaat maar misschien kan je iets met de plaatsnamen die ze in de gids noemen. Ze geven in de gids nl. globaal aan hoe de routes lopen. Dagafstanden staan er nog niet bij omdat ze de route nog moeten uitstippelen maar meestal ligt dat rond de 250-275 km/dag.
Succes! en ik ben benieuwd. Als het goed is gaan wij (mijn man en ik) volgend jaar met z'n tweeen.
groetjes Monique
Geschreven door Monique op zondag 04 januari 2004 om 18:55
Sorry, ik schijf een verkeerde naam!
Geschreven door [onbekend] op zondag 04 januari 2004 om 21:44
ik zou zeker niet meer dan 300km rekenen.je zal waarschijnlijk af en toe eens stoppen om te genieten van het landschap. Hou ook rekening in het fjordengebied krijg je regelmatig te maken met ferry's. trouwens ook opletten met de snelheid ginder, de boetes zijn niet van de poes. en veeelal rijden ze anoniem. Loslopende elanden hebben we niet gezien. Wel een paar jaar geleden in Zweden. Geen probleem mee gehad. De ervaring in Groot-Brittannië met loslopende dieren leert me dat vooral de jonge dieren onverwacht reageren en zijn dus het gevaarlijkst. De volwassen dieren zijn het verkeer wel gewend. Als je nog vragen hebt laat maar horen of stuur een mailtje.
Geschreven door [onbekend] op zondag 04 januari 2004 om 22:57
Bedankt voor je reactie en de foute naam was me eerlijk gezegd niet opgevallen.
Wat mj opvalt aan georganiseerde reizen is dat ze vaak meerdere nachten in 1 hotel blijven. Gevolg hiervan is dat "rondje zuid Noorwegen" niet echt een rondje is. Mede daarom hebben wij besloten om alles zelf te regelen. Dit lijkt lastig maar valt best mee. Wij maken de keuzes uit 2 reisgidsen, de eerste is van Hotelplan, de 2e is van Buro scandinavie. De uiteindelijke reservering doen we wel via een reisbureau zodat we niet alles zelf hoeven te regelen
Geschreven door [onbekend] op maandag 05 januari 2004 om 03:43
soms kan het nuttig zijn om op een plaats 2 nachten te verblijven. Hebben wijzelf gedaan in Stryn omgeving van Geiranger. En ook in de omgeving van de prekestoel.
Geschreven door [onbekend] op maandag 05 januari 2004 om 03:43
soms kan het nuttig zijn om op een plaats 2 nachten te verblijven. Hebben wijzelf gedaan in Stryn omgeving van Geiranger. En ook in de omgeving van de prekestoel.
Heeft u een opmerking over of
een tip voor deze pagina? Mail de webmaster.